Dit jaar een speciale activiteit: een run voor kinderen in achterstandsituaties !

Sponsorloop kinderen voor kinderen; Iedereen verdient een warme kerst. Volg deze facebookpagina @GeefomelkaarTilburgEindhoven

‘Geef om Elkaar’ organiseert sponsorloop kinderen voor kinderen:



DE SUCCESFACTOR VAN MEDITATIE, EEN BOOTCAMP-WORKOUT EN (HARD-)LOPEN

Een serie van 8 clinics waarbij we lopen aan meditatie en een workout koppelen.
We gaan beginnen met een meditatie in combinatie met ademhalingsoefeningen en een warming up, 2 km lopen, mediteren op een locatie in de natuur, weer 2 km stevig doorlopen of hardlopen, een bootcamp-workout en eindigen met een meditatie, ademhalingsoefeningen in combinatie met een cooling down. Met deze meditatie run combineren we bijzondere disciplines aan elkaar: (hard-)lopen, bootcamp en meditatie.

Piekeren en (hard-)lopen gaan niet samen.
(Hard-)lopen is de perfecte manier om je gedachten even te verzetten en de stress van de dag van je af te lopen. Maar tijdens het (hard-)lopen heb je alsnog de neiging om aan honderd andere dingen te denken dan het (hard-)lopen zelf. Mindfull hardlopen is een manier van lopen waarbij je niet allen je fysieke, maar ook je mentale spieren traint. Voor beide disciplines geldt: “Oefening baart kunst”.

Waarom zou je (hard-)lopen of een bootcamp-workout doen?

(Hard-)lopen:med rum
Heeft een positief effect op je immuunsysteem en verhoogt je weerstand.
Is goed voor de geestelijke balans.
De zuurstofopname wordt effectiever.
Vertraagt het verouderingsproces.
Is een goede manier om depressieve gevoelens te verminderen.
Is een effectieve manier om gewicht te verliezen.
Verbetert je denkvermogen.
Versterkt je spieren, pezen en banden.
Verkleint de kans op hart- en vaatziekten.
Verbetert je denkvermogen.
Maakt dat je beter in je vel zit, meer tevreden bent over je lichaam en je je fitter voelt.
Is niet duur.

Waarom zou je mediteren?

De gemiddelde westerling kan zich 4 minuten continue concentreren. Door middel van training zoals meditatie is dit te verhogen. Meditatie is als het trainen van spieren. In plaats van spieren train je het neurale netwerk.

Voordelen van mediteren:meditatie
Stabiliseert het autonome zenuwstelsel.
Verlaagt de hartslag.
Verlaagt de bloeddruk.
Huid raakt beter doorbloed.
Maag en darmfunctie verbeteren.
Oog-handcoördinatie neemt toe.
Reactiesnelheid wordt verhoogt.
Kracht en weerstand nemen toe.
Verhoogde mate van kunnen relaxen.
De productie van serotonine neemt toe( geluksstofje).

In de meditatie run leer je (hard-)lopen met aandacht voor je adem, gedachten en gevoelens. Het trainen van je body en mind staat centraal. (Hard-)lopen levert dan innerlijke stilte en intens geluk op. Minder praten, minder denken en meer lopen.

Binnenkort start weer een Meditatie Run in Tilburg
Je kunt een serie van 8 of 16 clinics doen.

Kosten 8 lessen €160,00